Plan: | Recreatieoord Krieghuusbelten (uitbreiding) |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0177.BP20100013-0003 |
Er zijn geen nadelige gevolgen te verwachten voor de afwikkeling van het verkeer op de Krieghuisweg, de Hogebroeksweg en de Crismansweg. Uit de gegevens die wij tot onze beschikking hebben blijkt dat de Crismansweg wordt belast met circa 1.200 mvt/etmaal en de Hogebroeksweg (vanaf de toegangsweg naar het terrein van het Zandbedrijf Hogebroek) en de Krieghuisweg met circa 700 mvt/etmaal.
Op wegen in het buitengebied zijn vanuit het oogpunt van verkeersafwikkeling en /-veiligheid intensiteiten toelaatbaar die vele malen hoger liggen. Zelfs bij een verdubbeling van de intensiteit worden er geen problemen verwacht. De toename van de intensiteit als gevolg van de voorgenomen uitbreiding van de chalets op voornoemde wegen zal bovendien beperkt zijn. Het is aannemelijk dat het aantal verkeersbeweging stijgt met circa 120 - 300 motorvoertuigen (2 tot 5 verkeersbewegingen per chalet per dag). Dit aantal extra bewegingen zullen bovendien vanuit verschillende aanrijdroutes de chalets bereiken waardoor de toename op de betreffende wegen minder zal zijn dan 120 - 300 motorvoertuigen. Daarnaast zullen de verkeersbewegingen voor een belangrijk deel plaatsvinden buiten de werkbare uren van het bedrijf Hogebroek gezien de aard van de geplande ontwikkeling. Veel verkeersbewegingen zullen in ieder geval plaatsvinden in de weekenden en buiten de piekmomenten op een gemiddelde (werk)dag. Daarnaast geldt dat de route over de Crismansweg de afvoerroute is voor het bedrijf Hogebroek. Deze weg heeft, voor een weg in het buitengebied, met circa 7,0 meter een relatief breed profiel. Binnen dit profiel kan een vrachtwagen een personenauto eenvoudig passeren.